Turun lentoaseman matkustajamäärä on laskenut hieman tammi–elokuussa, kun viimekesäisen seisokin vaikutukset huomioidaan. Matkustajamäärät kotimaan lennoilla ovat kuitenkin kasvaneet. SAS lakkautti Turku–Kööpenhamina-reitin vuonna 2014, ja osa tämän reitin kauttakulkuliikenteestä näyttääkin kanavoituvan nyt Helsinki-Vantaan kautta.
Suomen keskisuurten lentoasemien matkustajakehitys on kehittynyt kaksijakoiseksi. Pohjois-Suomen lentoasemien matkustajamäärät ovat kasvaneet selvästi samalla, kun eteläisen Suomen asemien matkustajamäärät ovat supistuneet. Poikkeuksen tästä trendistä tekee Turun lentoasema, jonka matkustajamäärä kasvoi tammi–elokuussa edelliseen vuoteen verrattuna. Tämä kasvu on kuitenkin näennäistä, ja se johtuu lentoaseman pysäyttäneestä kiitoradan kunnostustyöstä heinäkuussa 2014.
Turun lentoaseman matkustajamäärät kotimaan liikenteessä ovat kuitenkin kasvaneet myös lentoaseman sulkemisen vaikutukset huomioiden. Helsingin merkitys näyttääkin kasvaneen Turusta lähtevien kansainvälisten lentojen vaihtoasemana. SAS lakkautti Turku–Kööpenhamina-reitin vuonna 2014, ja osa tämän reitin kauttakulkuliikenteestä näyttää kanavoituvan nyt Helsinki-Vantaan kautta. Suorien kansainvälisten lentoyhteyksien matkustajamäärät vähenivät kaikilla keskisuurilla lentoasemilla.
Keskisuurista lentoasemista vain Turku ja Tampere näyttäytyvät selvästi kansainvälisinä lentoasemina, sillä yli puolet niiden kautta kulkevista matkustajista käyttää suoria kansainvälisiä yhteyksiä. Kansainvälisen liikenteen osuus matkustajamääristä on Tampereella jonkin verran Turkua korkeampi johtuen Tampereen suuremmasta halpalentotarjonnasta. Tämä näkyy hyvin verrattaessa kuukausittaisten liikennemäärien kehitystä kaupunkien välillä. Turun lentoaseman liikennemäärät ovat talvikuukausina hieman Tamperetta korkeammat, mutta halpalentoyhtiöiden suosimina kesäkuukausina Tampereen liikennemäärät kasvavat selvästi Turkua suuremmiksi.